torsdag, januari 07, 2010

"Jag är hungrig, vad ska vi äta?"
"Det finns mat i kylen att värma... Du kan förresten värma till alla, de vill säkert äta nu. Vet du vad mer du kan göra? Vika kläderna och sedan ta mer ställningen och ställa den här"

Jag tar fram kastrullen med köttet jag ska värma..

"Nejnejnej, gå upp och vik tvätten först!"
"Men jag är skithungrig, jag kan väl lika gärna göra det sedan?"
"A, det skiter jag i, gå upp och vik NU!"
"Men herregud, du är ju helt..."
"Ja, DU är helt som inte gör som man säger till dig."

Pappa, vet du vad? Jag är så glad för Ingrids skull, att hon äntligen tar mod till sig och flyttar härifrån. Jag skulle göra vad som helst för att få göra samma sak. Fyfan, jag skakar i händerna, till och med i armarna. Jag tror ärligt talat att jag avskyr dig. Hatar. Du sa att så fort du kommer i samma rum som farmor blir du sur och ilsken. Precis så är det för mig när jag ser dig. Ännu en gång säger jag, kom hit och skäll på mig för att jag skriver som jag tycker. Gör det. Det kommer ändå inte ändra min uppfattning om dig, bara förvärra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar