fredag, november 05, 2010

DEPRESSIONSDAGAR, NU ÄR DE FÖRBI

Sedan skolan började, blev jag alltmer deprimerad. Nästan som förra hösten. Det är riktigt läskig kan jag säga. Alltid när jag skulle sova såg jag en skugga. En skugga som stirrade på mig och log ett stort, ondskefullt leende. Den brukade trycka mot mina lungor så att jag inte kunde andas. Jag vet att det inte var en "skugga" som gjorde det, såklart. Men när man ej mår så bra händer det saker och ting i huvudet. Förresten så är det skuggans fel att jag är mörkrädd. Jag är rädd att ögonen ska komma tillbaka och döma mig för mina fula små tankar. Mjaa, jag har väl alltid varit lite störd.

Det var strul med min boyfriend som drog igång det. Sedan kom det ännu en fomme som ville strula till det ännu mer och ojoj, när man är sårad och tje är man lätt att övertala. Men jag var duktig och stod emot, fast att jag kanske inte riktigt ville. Men nu vet jag att jag gjorde rätt i alla fall. Jag betedde mig som att jag var sur på fommen, men jag var nog sur på mig själv, som nästan gick så långt som jag gjorde.

Efter allt strulande, fick jag höra något som dödade mig. Helt ärligt så grät jag hela vägen till skolan, till och med i skolan tårade jag. Orden ekade i mitt huvud. Vad det var vill jag nog inte säga. Om någon läste min mobilblogg förra veckan, kanske den kan relatera. För jag skickade nog 30 sms med samma mening. Mjaaap... Förresten så var ögonen bakom mig hela vägen när jag gick till skolan också. Otäckt som attan. En rad ur "Sömnen" av kent flög förbi i mitt huvud. "Se dig aldrig om". Alltid när jag är ute och går själv, tänker jag på den låten.

Sen nu i onsdags, åkte jag med bofrienden till ua och kikade på hans lägenhet (som Olof bodde i innan btw. För er som inte vet vem det är, så är det mitt ex från fyran). När vi kom hem frågade jag lite saker och så redde det ut sig. Så nu tänker vi limma ihop och sånt. Dessutom hoppas jag på att bli kompis med fommen, som jag råkade bli typ ovän med.


Mja, jag orkar inte läsa igenom vad jag skrivit, så om det verkar alldeles för konstigt sååå...a..duvet....m.

HEJDÅÅ MLI-LOVERZ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar