söndag, januari 31, 2010

Stop being silly!

Men på riktigt då?

Det är orättvist. Jag tycker att småsyskon är dumma. De har ett så otroligt stort ego. Dessutom får de nästan vad de vill för att de är mindre och att "storasyskon är stora nog att klara sig utan". Men då är det dumt att om man var 13 och ville ha något fick man inte det för att man var störst, men sedan när det yngre syskonet är 13 får den samma sak. För krångligt?

Som min farmor till exempel. När jag var nästan 14 och skulle vara ensam hemma en natt var det inga problem, jag var ju stor. Men nu när hon får veta att rickard skall vara ensam hemma bara en kväll säger hon att jag skall stanna hemma också, så att inget händer. Vad skulle kunna hända då? Han gör ju ändå inte mycket annat än att sitta och spela wow. Han skulle kanske....ramla av stolen och bryta nacken?

Naaah, gamla vuxna är silly.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar