onsdag, januari 06, 2010

"Ingrid har hittat lägenhet som hon kan få den - februari."
"Varför ska hon egentligen flytta? Det är väl knappast den bästa lösningen?"
"Därför att du aldrig vill hjälpa till här hemma. Man måste jämt tjata på er. Man måste alltid säga saker 500 gånger. Om du bara kunde hjälpa till här hemma.... Om ni bråkar måste man höja rösten, och det har Ingrid tröttnat på."


Är det så? Är det verkligen bara därför hon vill flytta? Det är inte så att hon kanske vill komma härifrån för att du är en stor tard. (Om du läser detta, kom gärna och skäll på mig för att jag säger som jag tycker. Gör det...). Det kanske är så att hon tröttnat på att du jämt ska bestämma, vara supergullig i rösten ena stunden, när du nästa sekund ska skrika på mig eller rickard, kanske till och med slå oss. Det är verkligen bara mitt och rickards fel, eller hur? Du borde lära dig att kommunicera. Inte skrika, trots att den du pratar med skriker. Det är helt sjukt att du faktiskt inte listat ut sådana saker själv. Det är inte vårat fel att du inte kan kontrollera dig själv.

Jag skulle faktiskt gärna flytta härifrån. Jag känner mig instängd här. Jag avskyr alla dåliga regler. Alla fula, töntiga regler, som egentligen är helt onödiga. Att ha en tid då man måste lägga sig när man ändå är ledig dagen efter, eller att inte få äta vissa saker mitt i veckan.

Det är inte jag som ska ändra mig för att ingrid ska stanna, det är du. Du som är tillsammans med henne. Du som älskar henne och gjort det i flera år. Även hon själv kanske ska ändra sin attityd till vissa saker.

1 kommentar:

  1. Som jag sagt tidigare är inte detta beroende på er. Detta är bara mellan er pappa och mig. Kram. Ingrid

    SvaraRadera